Adressen toevoegen en wijzigen

Ons (Nedap)
  1. Via de hub ga je naar ‘Administratie’.

  2. Kies de cliënt voor wie je adresgegevens wilt toevoegen/wijzigen. Klik vervolgens links in het menu op ‘Algemeen‘ en daarna op ‘Adressen’.

  3. Nieuw adres toevoegen (verhuizing)
    Als je een nieuw adres wilt toevoegen of als er sprake is van een verhuizing, klik dan altijd op het plusje rechts bovenin.

    Let op: het is belangrijk dat je niet op het potloodje klikt, want dan wordt het huidige adres overschreven.

  4. Nieuw adres toevoegen (verhuizing)
    Vul de adresgegevens in. Zodra de postcode en het huisnummer zijn ingevuld, zal automatisch het gehele adres worden getoond.
    Wanneer een adres wordt ingevoerd dat nog niet in landelijke systemen bekend is, of dat in het buitenland ligt, wordt niet automatisch aan de hand van de postcode en huisnummer de straatnaam en woonplaats getoond. Je kunt dit handmatig alsnog invoeren.

    Bij adrestype is het van belang dat er altijd een actueel Woonadres (BRP-adres) en/of Verblijfadres in staat. Deze moet bekend zijn voor de declaraties naar de gemeenten/zorgkantoor.
    Let op: Het Woonadres (BRP-adres) is waar je volgens de gemeentelijke basisregistratie staat ingeschreven. Voorbeeld: ouderen die in een verpleeghuis verblijven, hebben vaak een Verblijfadres (verpleeghuis) en daarnaast een woonadres (daar woont de partner nog bijvoorbeeld).

    Let op: zorg ervoor dat bij het veld ‘begindatum’ de daadwerkelijke verhuisdatum wordt genoteerd.

  5. Adres wijzigen
    Mocht er een fout zijn gemaakt bij het invoeren van het adres, kan je dit wijzigen. Dit doe je door op het potloodje te klikken naast het adres en de foutieve gegevens te wijzigen.