-
Je kunt medewerkers autoriseren op basis van hun relatie met een specifieke cliënt. Op deze manier kan je een medewerker rechten geven op specifieke cliënten van jouw onderneming in plaats van standaard ‘alle’ cliënten. Dit is meestal het geval bij de inzet van een behandelaar of andere medewerker met een specifieke caseload.
Wil je een medewerker toegang geven tot specifieke cliënten in plaats van alle cliënten, stuur dan een e-mail naar het Zorgloket nadat je de medewerker hebt aangemaakt in de Zorgboeren Facturatie. Na bevestiging vanuit het Zorgloket volg je onderstaande stappen.Via de hub ga je naar ‘Administratie’.
-
Kies de cliënt aan wie je een medewerker wilt koppelen. Klik vervolgens links in het menu op ‘Cliëntnetwerk‘. Klik daarna bij ‘Betrokken medewerkers’ op het +-teken.
-
Kies de medewerker die toegang moet hebben tot deze cliënt en kies het juiste relatietype.
Kies de begindatum en eventuele einddatum dat deze medewerker aan de cliënt gekoppeld moet zijn. Het koppelen van een einddatum is aanbevolen. Dit voorkomt dat iemand onterecht toegang tot een cliënt behoud.De medewerker die je hebt gekozen heeft nu toegang tot deze cliënt.
Let op: deze procedure werkt alléén als er gekozen is om de medewerker te autoriseren op basis van cliëntrelatie en werkt niét als iemand op een andere manier geautoriseerd is.
Koppelen medewerker aan specifieke cliënt
Ons (Nedap)